Hey! I see you!

The Landlord

My photo
Lewat remaja. Engineer. Ghimau.

Follow me?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, November 17, 2010

Perantau Nun Jauh di Selatan


Dah pukul 8.30pm. Hurm... Macam dah takbir jer.. Tiba-tiba mesej masuk. Eyh? Ibu mesej! :D *senyum girang*

"Salam Aidil Adha, dah masak rendang dan rebus ketupat.
Ha.. ha.. Dua orang anak ibu kat luar negara. Ibu Rindu.."


Adoiysh.. Awal-awal tak terasa sendu perantau plak.. Alih-alih dapat SMS terus dupdapdupdap jantung rasa nak pecah sebak di hati. Kebetulan I dengan adek tak balek beraya tahun ni. Perli nampak cakap kami di luar negara. Hoho.. Rindu rendang ibu!

I ingatkan Raya Korban sebagai perantau takdelah feeling mana. Tapi adoiyai! Lagu Raya berlambak-lambak pulak didendang-dandungkan kat radio buatkan mata nak bergenang-genang pulak macam tengok cerita Armageddon. Eysh! Susah betol jadi perempuan. Meleleh jer reti. HAHA!

Kenapa I tak balek eyh? Antara alasan-alasannya:

1.Nak naek bas, memang tak larat lah tido 4jam lebeh-lebeh dalam tuh.

2.Nak naek kereta, lagilah tak kuasa nak tekan pedal minyak lama-lama. Tempuh jem lagi.

3.Nak naek kapal terbang, fulus halang pulak. Hoho.


Okeh! Nak tido. Esok hajat nak tengok lembu tumbang. Harap-harap sempat tengoklah. heheh.. Kepada yang mampu Solat Raya tuh, sila-sila lah tunaikan yer? Later~

:)

2 comments:

En Jay said...

kahkahkah, gambar tu yg k pilih
tak jadi mata wa berkilat

eeqa~ said...

ceh! gelak besar syot.. kire semat ah tuh.. huuu~

Shareaholic!