Hey! I see you!

The Landlord

My photo
Lewat remaja. Engineer. Ghimau.

Follow me?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, August 3, 2010

Sabar Separuh daripada Iman

Tak tahulah sama ada diri ini memang malang ataw suwey kurang bernasib baek semenjak dua menjak aku maraton puasa ganti nieyh. heheh.. segan2.. baru nak ganti.. takper lah.. janji ganti kan? kan? kan? eceh! nak sedapkan ati punya pasal..

Semuanya Ayam Penyet punya pasal. Aku taw tempat-tempat nieyh memang port peberet warga-warga UTM Skudai. Kalau semua berada kat kampung halaman masing-masing nun jauh di utara ker, timor-timor ker, mahupun seberang laut china selatan yang gah itu. pasti masing-masing angau plus terngiang-ngiang bau nikmat Nasi Ayam Penyet tersebut. Ntah dier taruk dadah jenis A++ kuwt sampay 1 UTM dah tergoda kaw-kaw ngan mende alah tuh..(oh! fitnah2!)

Hari Palat menguji tahap kesabaran 1

Detik 6.20, empat orang dara pingitan datang ke Restoran Bibik dengan penuh keazaman + kelaparan + kepelahapan + harapan nak berbuka puasa dengan Nasi Ayam Penyek. Kebetulan Restoran Pinang tak bukak. Layan r Bibik's. Jadi pelanggan kedua oder pada petang itu. Kami pikir macam awal sangat jer, lalu berpesan kepada 'waiter' tersebut, "Nanti hantar time Maghrib bole?". Laju dia jawab "bole!".ok. kepercayaan berisiko tinggi diletakkan di situ. 

Yeah! blablablablablablabla..............dipendekkan cerita, selang 30minit kemudian, setelah sesi berEMO2an+berPAKSA2an, barulah tiba oder.Tapi, tidak sempurna.Mana taknya, oder laen dapat laen. dek kerana lapa, telan sajelah labu~ huu~ dalam hati, menggelegak tunggu nak celup ketupat jer.. urgh!

Nasi Ayam Penyet

Hari Palat menguji kesabaran 2

Iya... hari ini. tanggal 2 Ogos 2010. Boikot Restoran Bibik atas kejadian yang sangat tak-maw-engat-agy minggu lepas. Jadi kami berlima pulak yang berpingit-pingitan ini menukar destinasi ker Restoran Pinang pulak. Tak jao mana pun, restoran selang Bundle House jer kuwt. heh. Memang ramay customer. Kami datang pada detik 6.50 malam. 

Memang saje nak kasi hati panas lagi apabila air dihidangkan tepat 15minit selepas azan. Bayangkan? urgh! Dan setelah diingatkan berkali-kali dan kali dan kali dan kali lagi, pukul 7.45 baru dapat jamah makanan. aish! apo nak di kato? memang malang! Memang tobat tak maw bukak puasa ayam penyet lagi. Buat puasa aku tercemar jer dengan kata-kata nista yang tak habes-habes terhambur. =)

Pecel Lele

Moral of the story: 
Layan fast food jer r pasni. Hati Puas. Perut Puas. Puasa Suci. Kepala Sejuk.

5 comments:

En Jay said...

xsabar nak tunggu post hari palat 3.heh

eeqa~ said...

Perlu ker doakan ari2 takbest utk aku? macam nieyh contoh member.Bagus.Tahniah!

En Jay said...

same2~
hari palat buat hari-hari lain jadi best hehe

Moumo said...

Eh,u mkn pecel lele ktne ne?
i thu kt penang je
mmg best gil

eeqa~ said...

penang?
i layan kat johor nieyh.. hee~
mmg sedap tyme service dier best..hu~
otherwise.. urgh!

Shareaholic!